fredag 16. januar 2009

3 hipper i blomst nå


Papilio
Denne måtte jeg jo bare ha etter å ha sett bilder på hagegal. Den så ganske stusslig ut da jeg kjøpte den et par dager før jul. De i butikken forsøkte å anbefale noen andre som kanskje ville komme i blomst til jul. Heldigvis visste jeg bedre, den er bare helt nydelig. At den er skjev og skakk er en annen sak, tror jeg skal kutte av blomsten, den holder seg jo like bra som snittplante.


Charisma
Overvintringsplante som ikke har bestemt seg for om den skal komme frem eller ikke. Har stått og sturet slik en tid. Det er nesten litt naturstridig å forsøke å få frem blomster på denne tiden av året, her er jo knapt dagslys ute og ikke så mye lys inne heller.




Exotica
Overvintringsplante fra i fjor. Denne er tatt med blitz de 2 andre ikke. Vanskelig å få gode farger i mørket uansett. Denne er går mer i retning av oransje.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så vakre!!!
Hilsen orchis

Randines hageblogg sa...

Så vakre hipper, de var grøssende vakre. Jeg falt nok for Exotica med de vakre fargene...

Ha en fin "hippe"helg!