torsdag 24. desember 2009

julenatt

Av alle ting får jeg ikke sove natta før den store kvelden. Det kan bli en lang dag...

For tiden er det ganske kaldt og surt ute. I går var det hele -11 grader og ute blåser det sterk kuling. Var ute og gikk en tur å går og det gikk egentlig greit bare man har nok klær på seg. Tok noen fine bilder men gidder ikke laste dem opp nå, så det får heller bli et gammelt sommerbilde.

Egentlig har jeg en tradisjon for meg selv å gå på en liten topptur på julaften, men i år tror jeg ikke det blir noe av. Planlegger å stikke innom en butikk for å kjøpe den siste julegaven. Det er jo liksom skrekkeksemplet på en dårlig ide å gi levende dyr til jul, og man føler seg jo litt dum (var innom og snakket med dem i dag, ja i går blir det vel egentlig). Men i dette tilfellet synes jeg det må gå an, mottakeren har trent daglig i snart 1/2 år på et lekedyr og har krysset av på kalenderen for utførte oppgaver. Heldigvis er det også dyr som ikke lever så lenge...

Er ellers bra i rute til i morgen. I år konverterer vi til pinnekjøtt, det ligger i vann over natta. Har så vidt laget det før, men tror ikke det er så vanskelig... Begynner å bli lei av den evindelige ribba.

Nå skal jeg gjøre et nytt forsøk på å sove. Dersom det er noen som stikker innom så får jeg ønske en riktig god jul.

5 kommentarer:

Randines hageblogg sa...

Ønsker deg en fin julehelg!

Noen får ikke sove og andre (som meg)våkner for tidlig.

Lykke til med pinnekjøttet!

Elsa sa...

Ønsker deg en riktig fin julehelg!

Lykke til med pinnekjøttet, det er ikke så vanskelig å lage. Husk god rotmos til;)

Villrose sa...

God jul til deg!

Anonym sa...

Med eller uten topptur:
God Jul!

Mariann sa...

Håper pinnekjøttet ble vellykket.
Fortsatt god jul til deg.