lørdag 29. august 2009

Når sommerdagen ligg utover landet


Ja så var sommeren likevel ikke over, utrolig deilige dager i det siste.

Endelig har jeg også fått sommerfuglbilde. Scabiosa skal jo være en sommerfuglmagnet og endelig er de kommet i blomst.

Her om dagen stoppet et par gutter i 8-10 års alderen som syklet forbi og kikket inn i hagen. Hørte de kommenterte seg imellom at de syntes det var mange fine blomster ! Merk; gutter...stoppet....fine blomster...

Selv ser jeg jo mest det jeg ikke er fornøyd med og de 2 av 3 prosjekter som ikke ble så vellykket. Det er jo også takknemmelig å legge ut bilder i bloggen, her kan jeg vise kun små utdrag.

Årets første sesong med solbær :)







Mexican hat (Ratbida columnifera) blomstrer også. Den er litt søt men helt uregjærlig og sniker seg innimellom der den selv vil.




Denne har jeg ikke prøvd før; Commelina Dianthifolia. Ble sådd ganske tidlig men ble kanskje litt vanskjøttet, begynner vel å bli litt avblomstret nå. Blomstrer kun i sola og lukker seg om kvelden. Innbiler meg at den kan overvintres inne over vinteren som gladioler, men er usikker om den er så interessant at jeg gidder.


Har knipset litt stemor/fioler. Her er bare "hummer og kanari". De fleste som er i blomst nå er trolig slike som har sådd seg selv, mens det meste som ble sådd i vår er avblomstret. Litt ergelig at jeg ikke fikk tatt bilde av "Feenkøningin"som var virkelig flott, den har nok tatt kvelden nå.









Trolig etterkommer etter etterkommer etter Joker Light blue







"Envy"

















2 kommentarer:

Hilde sa...

grattis med sommerfuglbildet! Tittet innom deg, og kommer nok tilbakt
HIlde

Randines hageblogg sa...

Kjekt med litt sommer på tampen av sommeren.
Gutter som liker blomster må være et funn for noen.

Ha en fin ettersommer!