lørdag 1. januar 2011

Nytt år

Det er godt med nytt år. Hadde det vært opp til meg hadde jeg kastet ut jula i dag, men det får vel vente litt til.

Vinteren så langt har vært mot normalt. Etter at sneen kom i november har den mer eller mindre lagt og det har stort sett vært frost. Kun rundt jul/nyttår har det vært noe mildvær, men ikke så mye at sneen har forsvunnet.


Heldigvis fikk jeg plantet ut det jeg hadde av løk i tide, så hagen har det sikkert best slik.

I romjula har jeg gått gjennom frøbeholdningen og sortert litt. Tar med et bilde for å minne meg om at jeg har nok frø. Gjorde en impulsbestilling fra T&M i slutten av oktober og har absolutt mer enn jeg trenger. Jeg oppdaget blant annet en del staudefrø jeg hadde glemt av og som jeg ikke har forsøkt før. Tenkte jeg skulle så litt av disse de nærmeste dagene og sette ut til kuldebehandling.

For å markere starten av det nye hageåret har jeg også sådd et par sorter pelargonium i dag. Har på følelsen av at det blir mer etter hvert.

Ønsker alle et godt nytt hageår !

4 kommentarer:

Randines hageblogg sa...

Godt nytt år til deg også!
Staudesåing i januar er kjekt, stratifiseringen går bra i snø og kulde. Frø blir det aldri nok av...

Mariann sa...

Nå når jula er over, begynner det heldigvis snart å merkes at vi går mot lysere tider, klart for frøsåing og spiring.

Godt nytt år.

Bønna sa...

Takk for hilsner. Sannelig har også den første spiren dukket opp i dag !

Unknown sa...

Halloien felles hagegal!! Godt nyttår forresten.
Ville bare meddele at du er den heldige vinner av Iphonedekselet.
http://turbolotte.blogspot.com/2011/01/vinneren-er.html

Sender du meg navn og adresse på mail, så skal jeg sende det i posten?

ry-my@online.no