onsdag 27. oktober 2010

For the record

En siste krampetrekning i hagen. Den første frosten har vært her og gått slik at de frostfølsomme sommerblomstene har tatt kvelden. Nå er det bare stemorene som holder koken. Har ikke lyst til å grave i bedene før den første frosten har vært her. I dag og i går har jeg fått gjort litt. Har tømt de fleste krukkene og plantet noe løk i noen av dem, plantet ca 120 tulipanløk i "rundbedet", tatt opp dahliaene, plantet om pelargoniene så de tar mindre plass når de skal settes bort og tatt noen stiklinger. Det som blir plantet i krukker er slikt som jeg ikke synes passer andre steder blant annet en del gule påskeliljer som jeg fikk svært billig på Plantasjen. Har litt ymse annen løk som ikke har blitt plantet ut ennå, det kommer vel. Den første frøbestillingen har også blitt sendt av gårde.

Og slik så det ut en kort periode med sne, men den er heldigvis borte nå.

2 kommentarer:

solfrid sa...

For en blåfarge! Skal ha masse stemor (så selv så klart) neste år.


Jeg er helt skutt og orker ikke tenke engang. Selv om jeg har bestilt frø fra England alt.

God høst!

Bønna sa...

Må innrømme at bildet av stemorsblomsten er ca 1 mnd gammel, men det er sant at den blomstrer fortsatt.

God høst til deg også Solfrid :), vinter gidder vi ikke å tenke på ennå.