søndag 16. januar 2011

Klubbmedlem

Sådde Blodbegerfrø den 2.1. i år. Jeg har lest at den skal være vanskelig å få til og hadde derfor ingen forhåpninger, spesielt når jeg heller ikke har gjort annet enn å pakke frøene i jord og sette dem under plast på badet. Jeg var igrunnen forberedt på å melde meg inn i klubben for de som ikke får til Blodbeger, men i dag oppdaget jeg en spire ! (Den er der helt sikkert selv om det er vanskelig å få øye på den på bildet, men lettere å se om man klikker på bildet !). Oppdaget for øvrig også at jeg allerede har fått feil i merkingen etter å ha sådd en 4-5 potter..

I stedet har jeg meldt meg inn i Royal Horticultural Society (RHS). Det var fort gjort med visakortet på nettet en sen kveldstime, og et par dager senere lå medlemskortet i posten. Først og fremst skal medlemsbladet være bra, og om man finner på å ta seg en tur til England er her også visse medlemsfordeler ser det ut til. Man kan i hvert fall drømme seg bort til et land der haging er kultur.

Ingen kommentarer: