søndag 4. juli 2010

Van(n)skjøttet

Ja hva skal man si. Det går selvsagt an å si en hel masse eller la være slik jeg har gjort i det siste. En hageblogg skal liksom handle om hage, og da har det jo ikke vært mye å skrive om. Det hadde blitt en veldig langdryg historie med sutring om vær, uvær, regn, kulde, barfrost etc. Trolig uten interesse for noen.


Jeg må nok bare innse at tulipanblomstringen ikke bare blir sen men også svært beskjeden i år. Jeg satte ned en 5-6 pakker løk i fjor og hadde visse forhåpninger om et pent tulipanbed. Vel jeg sliter med å få til gruppebilde av mer en et par om gangen. Kanskje er det ca 1/3 som har kommet opp.


Og så har jeg stemorsblomster som er riktig så søte, men gir vel ikke mange stjerner i boka når man skal vise frem en eksklusiv hage. De har selvsådd seg en masse i bedet der de sto i fjor så de må virkelig lukes bort.

Ja også ugresset vokser, men jeg synes faktisk her er lite løvetann i år. Gresset tror jeg jeg har klippet 2 ganger hittil i år.
Nå er jeg egentlig ikke så negativ som det kan høres ut som. Jeg er overbevist om at sommeren kommer. De lyse nettene gjør godt, og bildene har jeg nettopp vært ute og knipset omkring midnatt. De siste dagene har sola også tittet frem og jeg er faktisk ganske så fornøyd med å ha fått solbrente skuldre i dag.

1 kommentar:

Randines hageblogg sa...

Hyggelig å lese om hagen din selv om jeg forstår frustrasjonene over værgudenes herjinger...
Stemor er nydelige små skapninger og dine bilder fra hagen var flotte.

Takk ellers for hyggelig komentar i bloggen min!