mandag 17. november 2008

Hagememe ??



Jeg er vel av dem som har klart tynnest profil i bloggen, mens jeg tenker på den kan jeg jo ta utfordringen fra HildeG.

1. Hvis du kunne, ville du leid inn en hagedesigner? Hvis nei, hvorfor – hvis ja: hvem?
Kunne godt tenke meg å hatt noen som kunne dette med design til å komme med forslag om utformingen, men forbeholder meg retten til å ikke bruke noe. Hvilke planter jeg skal ha vil jeg styre helt selv.


2. Er du fornøyd med størrelsen på hagen din. Ville du hatt den større, mindre? Hvorfor?

Den kunne godt vært større, hatt mer sol og mindre vind osv, men der ligger jo også utfordringen; å utnytte plassen best mulig

3. Nevn minst to hagegale du misunner (ikke på noen negativ måte, da…) – og hvorfor(og ikke nødvendigvis for hagerelaterte ting, det er tross alt november…)
Å misunne er vel ikke det riktige ordet, men tror nok at hagen til Marosa hadde vært verd å se. Ellers er bloggen til Solfrid alltid inspirerende: Stopper her, men lista kunne vært mye lengre.

4. Ville du flyttet hagen din til en annen klimasone hvis du kunne? Hvilken?
Er i tvil, en varmere sone hadde gitt andre muligheter, jo et par soner mindre hadde nok vært greit, men jeg vil ikke flyttet altså.

5. Hager du alene, eller sammen med din kjære? Hva bidrar han/hun med?
Hagingen er mitt prosjekt, jeg må ta noe hensyn til at også andre skal bruke den, men ellers gjør jeg som jeg vil, og trenger jeg hjelp med noe får jeg det.

6. Hvorfor hager du?
Kun for min egen fornøyelses skyld. Jeg er ikke så veldig opptatt av hva som blir resultatet, men er mer glad i prosessen, å så frø, plante løk, rote med jord, rydde, luke og planlegge. Rekreasjon og avkobling.

7. Ser du en åndelig/metafysisk dimensjon i hagen?
Nei

8. Har du begynt å glede deg til våren, eller gleder du deg mest til jul foreløpig?
Egentlig ingen av delene. Julen er nok ikke lenger årets høydepunkt, men begynner ikke å tenke for mye vår før den er overstått.

2 kommentarer:

solfrid sa...

Jeg inspirerende? Oj, det er morsomt å høre :o)

Bønna sa...

Vanskelig å forklare, men ofte er det noe som "treffer"/inspirerer mht hage/frøglede, leseglede og tilværelsen i sin alminnelighet.